Info ouders

Als u voor de eerste keer een aanvraag bij Leergeld doet, komen wij graag bij u op huisbezoek. Het kan na ontvangst van uw aanvraag 1 á 2 weken duren voordat u wordt gebeld of gemaild voor een afspraak voor het huisbezoek. Onze intermediair komt bij u thuis langs. Graag kijken wij samen met u welke aanvraag of aanvragen u heeft, zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Tijdens het bezoek doet onze intermediair de inkomenscheck. Om die reden zal hij of zij uw financiële administratie en uw bankrekeningen willen bekijken.

Als u in de afgelopen twee jaar al eens een huisbezoek van ons heeft gehad, krijgt u in principe geen bezoek van ons als u een aanvraag doet. Wij nemen uw aanvraag (via de website of flyer) dan gelijk in behandeling.

Na het huisbezoek en de verslaglegging door onze intermediair wordt de aanvraag behandeld. Leergeld fungeert als vangnet. Er wordt altijd bekeken of er eerst gebruik kan worden gemaakt van bestaande regelingen. Als er geen andere regelingen bestaan kan Leergeld Nijkerk helpen.

Na de aanvraag ontvangt u via email bericht over de besluiten.

Onze kaders:
– Leergeld Nijkerk betaalt geen facturen voor diensten of activiteiten die al hebben plaatsgevonden.
– Leergeld Nijkerk fungeert als laatste vangnet en kijkt eerst of er voorliggende voorzieningen zijn en verwijst daar naar door.
– Leergeld Nijkerk betaalt als de kinderen dreigen buiten de boot te vallen of niet mee kunnen doen met de rest van hun leeftijdsgenoten.

Leergeld Nijkerk betaalt bijvoorbeeld facturen van schoolreisjes, werkweek/kamp, contributie (sport)club of levert als het nodig is een laptop of tweedehands fiets. Leergeld Nijkerk betaalt geen vrijwillige ouderbijdrage van scholen of facturen van huiswerkbegeleiding. Neem gerust contact op om te vragen of Leergeld helpt met wat uw kinderen nodig hebben.