Alfa Accountants doneert 2000 euro aan Leergeld Nijkerk

Foto: Bas Zwanenburg / NIjkerkNieuwsNL

De directie van Alfa Accountants verraste de onlangs opgerichte stichting Leergeld Nijkerk met een donatie. Het geld is eind december bijeen gebracht door aan de klanten en relaties geen eindejaarsgeschenken te overhandigen maar het vrijgekomen budget te besteden aan een lokaal goed doel, in dit geval Leergeld Nijkerk. Directieleden Van der Spek en Nonkes overhandigden op maandag 16 januari de cheque aan bestuursleden van Leergeld Nijkerk.

Alfa Accountants staat midden in de maatschappij en voelt zich betrokken bij de lokale gemeenschap. “Wij staan volledig achter de doelstellingen van Leergeld en zijn blij dat er nu een lokale stichting in onze gemeente is om ook Nijkerkse kinderen te helpen. Om die reden kozen we als collega’s gezamenlijk om te doneren aan dit goede doel”, aldus Remco Nonkes, directeur Alfa Accountants. Het doneren aan een lokaal goed doel past goed bij het motto van Alfa, namelijk ‘Alfa, overal dichtbij’ en past bij een van onze kernwaarden. “Wij zijn een organisatie waarin wij echt omzien naar elkaar”, aldus Nonkes. De nieuwe stichting wil op een duurzame manier investeren in de participatie en ontwikkeling van kinderen, die zonder extra steun aan de zijlijn van de samenleving terecht dreigen te komen. De stichting doet dit door te helpen bij de aanschaf van spullen als een muziekinstrument, fiets of door de kosten van een schoolkamp te betalen. Het motto van Leergeld Nijkerk is dat alle kinderen mee mogen doen, want nu meedoen is straks meetellen. Over enkele weken zijn bestuur en intermediairs voldoende getraind. Daarna is Leergeld Nijkerk operationeel en kan men de aanvragen voor hulp ontvangen.