Inner Wheel Nijkerk schenkt 525 euro aan Leergeld Nijkerk

De serviceclub Inner Wheel Nijkerk schenkt 1500 euro aan vier Nijkerkse doelen: de VoorleesExpress van de Bibliotheek Nijkerk, de zwerfbibliotheek van de Oranje-Nassauschool, de kruiden- en bloementuin van Hospice Nijkerk en Stichting Leergeld Nijkerk.

Phieneke van de Castel, presidente van Inner Wheel Nijkerk, overhandigde de cheques aan vertegenwoordigers van de vier Nijkerkse doelen. Ze deed dat op de bijeenkomst van de serviceclub op maandag 13 februari.
Elly Pijpers kreeg een cheque van 170 euro uitgereikt, ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum van de Bibliotheek Nijkerk. Het is de bedoeling dat het geld wordt aangewend voor de VoorleesExpress die de fantasie van kinderen prikkelt, het taalgevoel versterkt en de woordenschat vergroot.
Ben Hiemstra, directeur van de Oranje-Nassauschool, nam een cheque van 340 euro in ontvangst. “Dit is voor de zwerfbibliotheek die naast de voordeur van de school zal worden geplaatst. In een tijd waarin zoveel kinderen aan het beeld zijn verslaafd, willen wij het lezen bevorderen. Mocht u nog boeken uit uw kindertijd kwijt willen, doe ze dan niet bij het oud papier maar breng ze bij ons”, zei hij enthousiast.
Eline Medendorp, coördinator zorg bij Hospice Nijkerk e.o., kreeg een cheque van 500 euro aangeboden. Het geld zal worden bestemd voor een kruiden- en bloementuin. “Het is zo belangrijk voor onze gasten om bloemen te zien. Bloemen dragen bij aan een stukje kwaliteit van leven. Ik ben heel erg blij, dank u wel.”
Ten slotte kreeg Janny Rakhorst een cheque van 525 euro voor Stichting Leergeld Nijkerk. “Steeds meer kinderen kunnen om financiële redenen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes normaal zijn. Ze staan aan de zijlijn en Stichting Leergeld wil deze kinderen van 4-18 jaar, een kans geven mee te doen”, aldus Janny Rakhorst.