Leergeld Nijkerk ontvangt cheque van 4.559,23 euro van het Glazen Huys

Stichting Leergeld Nijkerk ontvangt een cheque van 4.559,23 euro van het Glazen Huys Nijkerk. De actieweek vond plaats van 12 tot en met 17 december. Tijdens het slotfeest namen de lokale goede doelen hun deel van de opbrengst in ontvangst. Voor de Stichting Leergeld Nijkerk, de Voedselbank en de Dierenambulance waren er cheques van elk 4.559,23 euro. De helft van de totale opbrengst van de jaarlijkse actie was 27.355,36 euro. De helft van het geld is bestemd voor Serious Request en de andere helft wordt verdeeld tussen de 3 lokale goede doelen. Na de tussenstand van 12.271 euro op vrijdag 16 december had niemand zo’n hoog eindbedrag verwacht, maar het regende cheques en klinkende munten op de slotdag van de actieweek.

In vergelijking met 2015 bleven de tussenstanden de hele week wat achter, maar dat was goed te verklaren. In dat jaar werd de crew namelijk op dag één verrast met een cheque van 5.000 euro. De organisatie is dan ook extra trots dat ook zonder zo’n grote klapper toch het eindtotaal van het voorgaande jaar nagenoeg werd geëvenaard. ,,Dat betekent dat er nóg meer bij alle inwoners, scholen en bedrijven zelf vandaan is gekomen”, beschouwt voorzitter Dennis van den Hoogen vol trots.

,,We hadden tijdens de actieweek steeds de indruk dat ons mooie project dit jaar weer meer mensen in beweging heeft gebracht om zich in te zetten voor de goede doelen. Dit eindtotaal is daarvan de ultieme bevestiging.”